Consumers as ecological citizens in clothing markets - Annu Markkula

Arvostele ensimmäisenä tämä tuote

78,95 €
Toimitusaika-arvio: 3 - 4 viikkoa
  • Tekijä: Markkula, Annu
  • Kansityyppi: pehmeäkantinen
  • Kieli: englanti
  • Vuosi: 2011
  • Sivut: 204

Lisätiedot

The overall purpose of this study is to participate in the efforts to rethink the individualistic, market-based conceptualisations of consumers that are prevalent in sustainability and environmental policy-related social marketing. Contemporary academic discussions and policy frameworks have both given consumers a central role in the advancement of sustainable development. This dominant approach has, however, been criticized for relying on individualistic premises and it has been suggested that sustainable development calls for a more collective approach. A substantial debate, however, remains over the particular shortcomings of the prevalent approach and the potential of the concept of citizenship to remedy them.

Lisätiedot

Kuvaus The overall purpose of this study is to participate in the efforts to rethink the individualistic, market-based conceptualisations of consumers that are prevalent in sustainability and environmental policy-related social marketing. Contemporary academic discussions and policy frameworks have both given consumers a central role in the advancement of sustainable development. This dominant approach has, however, been criticized for relying on individualistic premises and it has been suggested that sustainable development calls for a more collective approach. A substantial debate, however, remains over the particular shortcomings of the prevalent approach and the potential of the concept of citizenship to remedy them.
Toimitusaika 3 - 4 viikkoa
Kustantaja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
Tekijä Markkula, Annu
Sidosasu pehmeäkantinen
Sivumäärä 204
ISBN 9789526040646
Ilmestymisvuosi 2011
Painos 1
Tilausnumero 8356070
Asiasanat ekologisuus, kestävä kehitys, kestävä kulutus, kuluttajakäyttäytyminen, kuluttajat, kuluttajatutkimus, kulutuskulttuuri, markkinointi, muoti, tietokirjallisuus, vaateteollisuus, vaatteet, Tekstiili- ja vaateteollisuus
Alanimike 8356070

Arvostelut

Kirjoita oma arvostelusi

Arvosteltava tuote: Consumers as ecological citizens in clothing markets

Miten arvioisit tämän tuotteen? *

1 tähti 2 tähteä 3 tähteä 4 tähteä 5 tähteä

Kirjaudu

Jos sinulla on jo tunnukset, ole hyvä ja kirjaudu sisään.

Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia uuteen verkkokauppaan, rekisteröidy tästä

* Vaaditut tiedot